Ärenden

En bra ärendehantering är hjärtat i varje kundrelation. Vår ärendehantering är därför hjärtat i systemet.

Ärendehantering

I en fungerande fastighetsförvaltning är strömmen av uppgifter som måste genomföras alltid pågående. Allt som görs behöver kvalitetsäkras, dokumenteras och kommuniceras. Till stöd finns vår ärendemodul – grunden för den viktigaste rutinen inom en väl fungerande fastighetsförvaltning. 

Kunder registrerar ärenden i kundwebben, kundtjänst eller systemregler bevakar vad som kommer in och jobben fördelas ut automatiskt eller manuellt.

En smidig ärendeprocess hjälper dig att hålla ihop aktiviteter mellan kunder, personal och leverantörer. 

Huvudfunktioner

  • Upp till 5000 nya ärenden per dag med full prestanda
  • Valfria ärendetyper som felanmälan, beställning och fråga
  • Konfigurerbart processflöde med statuslogg
  • Ansvarskontroll mot avtalens gränsdragningslistor
  • Integrerat med leverantörsregister och ramavtal
  • Möjlighet till separat prioritet och budget för varje ärende

Smidig dialog

  • Access utifrån via kundwebb eller Smartphone för utförare
  • Återkoppling till kunder och utförare via mail och SMS
  • Obegränsad ärendedialog med tidsstämplade inlägg
  • Koppling av foton, inskannade bilagor och protokoll
  • Uppföljning av ledtider och regler för SLA

Kostnadsuppföljning

  • Hantering av kostnader för nedlagd tid, beställningar, material samt resekostnader
  • Hantering av fastprisjobb med lyftplaner
  • Hämta kostnader från din leverantörsreskontra för vidarefakturering
  • Smidig summering av nedlagda resurser och upparbetningsgrad

Fakturering

  • Attestfunktion med enkel möjlighet till justering
  • Samfakturering av många ärenden på en faktura
  • Förhandsgranskning av preliminära fakturor
  • Stöd för autogiro, BGC-invoice, Svefaktura och andra e-fakturalösningar
  • Stöd för tidsstyrda och avvikande adresser
  • Stöd för kundunika prislistor och  rabatter/påslag

Läs mer om vår Kundreskontra

Alla våra moduler

Se alla lösningar

Vill du veta mer?